Ei ole veel kontot? Registreeri
100 aastat esimesest elektrirongi väljumisest Eestis
Esimese päeva tempel on kasutusel Tallinna Toompea postkontoris.
100 aastat tagasi, 20. septembril 1924 kell 11.15 väljus Balti jaamast avasõidule mootorvagunist ja kolmest järelvagunist koosnev Baltimaade esimene elektrirong. Tallinna – Pääsküla vahel avatud 11 km pikkusel elektriraudteel oli esialgu kaks vahepeatust – Järvel ja Nõmmel.
Reisijaid teenindati vanadest reisivagunitest ümber ehitatud mootorvagunitega, mille järele sai haakida kuni neli reisijate vagunit. Aastatel 1941–1946 oli elektriraudtee suletud.
1946. aastal taasavatud elektriraudteel kasutati Berliini raudtee (S-Bahn) veeremit. 1947. aastal võeti vastu otsus Pääsküla – Keila raudteelõigu elektrifitseerimise kohta. 1958. aastal algas ka Keila-Klooga liini elektrifitseerimine, mida hakkas teenindama Riia Vagunitehases toodetud veerem. 1962. aastal ehitati Pääskülla uus elektrirongide depoo. Alates 2013. aastast teenindavad elektriraudteel reisijaid Stadler FLIRT elektrirongid. 2024. aastaks on Eestis reisijateveoks kasutatava elektrifitseeritud raudtee kogupikkus 237 km.